Описание на проекта

Описание на проекта:

По случай Международния ден на театъра - 27 март 2025, Университетски театър “Алма Алтер” за деветнадесета поредна година организира 24 часов нон - стоп театрален маратон, който ще се проведе от 10 ч. на 29-ти март до 10 ч. на 30-ви март.

Това е едно от най-важните събития, които организираме, чиято цел е изграждането на трайни социални контакти, обмен на опит и познание между участниците и допринасяне за повишаването на културния статут на студентите от Софийски университет.

Събитието ще започне на 30- ти март 2024 в 10:00 часа, в салона на Театър -Лаборатория Алма Алтер и ще завърши в 10:00 часа на 31 -ви март 2024.

В събитието ще участват предварително подбрани 100 души (общо актьори и публика), които няма да имат право да напускат пространствата на театъра в рамките на 24 часа.

По време на Маратона ще се изиграят 9 представления, представяйки всички премиери, които Университетският театър е създал в рамките на годината, а именно:
“Когато гръм удари, как ехото заглъхва” по П.Яворов
“Малкият Принц” по А. Екзюпери
“Шоуто на Алма Алтер”
“Игра на убийство”
“Страданията на младия въшкар”
“Невъзможната Ти, Невъзможната Аз”
“Последният запис на Крап” по С.Бекет
“Ричард, кой Ричард” по У. Шекспир
10-тото представление ще бъде създадено в рамките на маратона от участниците, които ще бъдат разпределени по екипи, водени от актьори, в определеното време за репетиции в програмата.
На сутринта всеки екип ще покаже своето представление.
Програмата на 24 часовия нон - стоп театрален маратон ще бъде допълнена от множество игри, случвания, дискусии, концерти, куизи, битки и партита, разделени от почивки за храна и кафе - паузи.
Участието в маратона е доброволно и напълно безплатно.
Нашият стремеж е да осигурим всичко необходимо за пребиваването на участниците за целия период на престой в театъра по време на събитието.

Цели на проекта:

Социално-културен експеримент
В забързаното ежедневие хората все повече общуват дигитално и все по-трудно откриват нови приятелства. В този контекст истинско предизвикателство е да обединим 100 души, за да създадем заедно общ културен продукт, който изключва зависимостта от технологиите.
Нашата цел е да проучим как изкуството може да служи като мост за сближаване между хората.
Досегашният ни опит доказва, че тази мисия не само е възможна, но и оставя дълготрайни следи. Участниците създават толкова силни връзки, че формират нови социални групи, които продължават да общуват и извън рамките на маратона – посещават културни събития, сприятеляват се, дори изграждат устойчиви приятелства.
През 2017 г. организирахме подобен експеримент, насочен към незрящи участници, и резултатите бяха вдъхновяващи – зрящи и незрящи студенти не само се опознаха, но и до днес поддържат връзка. Тази година сред желаещите да се включат в маратона вече има шестима незрящи младежи.
Смело можем да заявим, че събитието си поставя за цел да преодолява различията и да интегрира хората в неравностойно положение в света на изкуството, превръщайки го в мощно средство за дълбока, жива човешка комуникация.
Творчество, Иновация, Авторски Подход

Участниците в това събитие ще имат уникалната възможност да се включат в репетиционния процес и да станат част от динамиката на всеки спектакъл. Те ще получават творчески задачи, свързани с изследването на драматургични решения и интерпретацията на текстове. Ключов момент в този процес ще бъдат дискусиите, провеждани след всяко представление.

Този театрален проект събира зрителя и актьора в едно споделено преживяване, което предлага алтернативен прочит на класически произведения. Срещата между традиционното и неконвенционалното ще представи нови гледни точки към познати творби, разширявайки хоризонтите както в текстовата интерпретация, така и в сценичното изграждане. Проектът ще провокира творческо мислене и ще допринесе за развитието на културните компетенции и умения на участниците. Образователният аспект също е ключов – именно в този диалог се ражда авторското мислене, което ще ангажира и публиката.

Базирайки се на предишния ни опит с подобни интерактивни театрални инициативи (например ежегодните „студентски бракове по любов“ на 14 февруари), очакваме това събитие да се превърне в едно от най-мащабните и впечатляващи отбелязвания на Международния ден на театъра в столицата. Очаква се широк обществен интерес и значително медийно отразяване.

Задачи на проекта:

Изготвяне на драматургичен материал, с който могат да боравят и да интерпретират на сцената 100 различни човека със различни социални характеристики и качества.

Изготвяне на програма на Маратона, която включва не само представления и създаването на общ културен продукт, но и различни случвания, игри, интеракции, които да поддържат и
тонуса и креативността на участниците.

Изготвяне на рекламна идентичност и визуална среда на събитието – плакати, флаери.

Рекламна кампания, която да популяризира събитието в градска среда, за да има необходимия медиен отзвук и по този начин социалният експеримент и новият културен продукт да достигне до максимален брой хора.

Записване и подбор на участници с оглед избягването на критични ситуации по време на Маратона, както и даването на едно по-пълно и разнообразно поле от автори.

Разпространение на резултатите от проекта.

Архив и отчет на проекта.

Целева група:

Пряко засегнати са 100 човека участници, основно студенти, както от Софийски университет, така и от други университети, които ще участват в експеримента. 10 процента от тях са хора в неравностойно положение.

Косвено засегнати са всички студенти на Софийски университет, които имат достъп до театралния ресурс на "Алма Алтер" и които могат да станат част от случванията в ежедневните ни представления.

Професори, преподаватели, служители, гости на Софийски Университет.

Непряко повлияна ще бъде широката аудитория на културни събития в столицата – медийното отразяване на инициативата ще предизвика нови размисли за съвременното театрално изкуство. Това ще вдъхнови зрителите да възприемат театъра не само като преживяване, но и като пространство за творческо изразяване, насърчавайки ги да поемат по пътя на авторството.

График на проекта:

17 -23 февруари - изготвяне на програма за Маратона и на драматургичен текст за работа по финалното представление;
24 февруари - 9 март - изготвяне на Рекламните материали;
9 - 23 март - рекламна кампания, записване и подбор на кандидатите;
23 март - 26 Март - уточняване на менюто за хранене по време на Маратона ( вегетарианци, вегани, хора с алергии и тн.);
23 февруари - 26 март - интензивни репетиции на представленията, включени в програмата за Маратона;
29 – 30 март - ПРОВЕЖДАНЕ НА 24 ЧАСОВ ТЕАТРАЛЕН МАРАТОН;
01-30 Април - Разпространение на резултатите в социалните мрежи; архив и отчет на събитието.

Необходими ресурси:

Необходимият човешки ресурс за организацията на събитието е от 20 човека, които както участват в представленията, в случванията и създаването на културни артефакти, така и поемат организационната част - посрещане и регистриране на участниците, почистване, осигуряване на комфорт на участниците, логистика, лайв стриймове, видео и фотозаснемане по време на Маратона.

С помощта на Европейски корпус за солидарност ще имаме 2 доброволеца, които ще съблюдават за правилното и коректно изпълнение на всички дейности преди, повреме и след провеждането на Маратона от гледна точка на логистика, организация, набиране на участници и комуникация, както и осигуряването на медийни партньори, които да дадат по-широк отзвук на събитието.

Минималният финансов ресурс включва храната и напитките за 100 човека, както и отпечатването на рекламните материали по тарифи на ресторант “......” и университетската печатница. За нас е важно екологичното провеждане на събитието - с оглед на това предвиждаме наемането на диспенсър за вода, което ще сведе употребата на пластмаса до минимум. Ще предупредим всеки от участниците да донесе лична бутилка, която да пълни и използва в рамките на 24 часа.

Информационният ресурс, който ни е необходим е отразяване на събитието на сайта на Университета, както и използването на отдел Информация и връзки с обществеността за популяризиране сред медиите.

Рекламните материали необходими за маратона са 10 плаката и 1000 дипляни (дипляните ще съдържат информация за представленията на Университетския театър за месеците март и април).
Събитието не предвижда такса участие, както и заплащане на организаторите.

Времевият ресурс е в рамките на 17-ти февруари - 30-ти април.

Финансово описание на проекта:

29.03.2025 - Обяд в кутии

Шопска салата
бр - 100
6,6лв за бр
660,00лв общо
Пиле с ориз
бр - 100
8,5лв за брой
850,00лв общо
Мини еклери
бр - 100
1лв за бр
100,00лв общо

29.03.2025 -Вечеря в кутии

Салата червено цвекло, ряпа, моркови, ябълка
бр - 100
6лв за бр
600,00лв общо
Свинско месо с картофи
бр - 100
9,2лв ца бр
920,00 лв общо
Тарталетки с плодове
бр - 100
1,3лв за бр
130,00лв общо

30.03.2025 - Закуска

Кафе еспресо
бр - 100
1лв за бр
100,00лв общо
Чай
бр - 50
0,6лв за бр
30,00 лв общо
Мини френски кроасани
бр - 100
1,3лв зо бр
130,00лв общо
Мини банички със сирене
бр - 100
1,3лв за бр
130,00лв общо
Мини пицети
бр-100
1лв за бр
100,00лв общо
Прясно мляко
1л - 3бр
3лв за бр
9,00лв общо

РЕНТА

Дървени прибори
бр - 200
0,30лв за бр
60,00лв общо
Картонени чинии
бр - 100
0,20лв за бр
20,00лв общо
Картонени чаши
бр - 100
0,20лв за бр
20,00лв общо

Салфетки
7,00 лв общо

Сума без ДДС:
3846,00
Сума с ДДС:
4615,2

Оферта от Университетска печатница:

1.Дипляни
Тираж – 1 000 бр.
Формат – 291х210 мм с 3 гънка
Цветност – 4+4, 3 гънки, 130 гр.хром
ОБЩА СУМА – 565.00 лв.
2. Плакати
Тъй като Университетска печатница не предоставя плакати размер А0 , прилагаме оферта от “Гранд Великов” за плакати А0 10 бр на цена 20лв/бр.

Партньори на проекта:

Европейски корпус за солидарност