Описание на проекта

Описание на проекта:

Един начин, чрез който може да се представи компютърната игра, е като медиум, чрез който авторът може да се изрази и/или да предаде послание на играча, възползвайки се от придадената интерактивна среда, дали то звукова, визуална или друга. Нас обаче, ни интересува другия начин за представяне, а той е чрез писане на код. Проекта има за цел да предостави приятелска, но и състезателна среда, именно в която могат да се развият и развихрят участниците на определена тема и да може да се създаде краен продукт, който е играта. По друг начин описано, събитието е хакатон за компютърни игри. Участниците ще имат три дни да разработят отборно игра по предварително обявена тема. След приключването на разработване на темата, всички студенти ще имат право да се запознаят с игрите и да гласуват за фаворитите си. Най-добрите три проекта ще бъдат наградени, а всички останали ще имат удоволствието да играят игрите. В крайна сметка се надяваме да създадем атмосфера, която да е вярна на мотото “от студентите за студентите”.

Цели на проекта:

Във Факултета по математика и информатика има скромна бройка преподавани дисциплини свързани със създаването на компютърни игри, но интереса към тези предмети не е толкова скромен. Интересът се доказва от анкетата, която разпространихме, за да се информираме за потенциалния интерес и от провеждани минали хакатони. Чрез подобно събитие се създава връзката между полезното и приятното, както и се предоставя възможността участниците да се запознаят по-добре със създаването на игри, като биват и упътвани, и насърчавани от ментори, които са хора от сферата на компютърните игри. Проектът има както краткосрочна идея, така има и по-дълбоки замисли. Създаването на благоприятна среда за развитие, разработване и размишляване върху компютърните игри вероятно е първостепенната цел за нашето събитие. Чрез този проект можем да създадем среда, в която категорично развиваме креативност, комуникация с колеги, качество на код, както и общо приета колегиалност в академичната среда.

Задачи на проекта:

- Съгласуване с деканско ръководство за съответното събитие и запазване на зали
- Свързване със спонсори за менторство
- Популяризиране на събитието
- Разпределяне на отбори
- Обявяване на тема и разработване на игри
- Оценяване и награждаване

Целева група:

Всички студенти от Софийски университет “Св. Климент Охридски”, които имат интерес към създаването на компютърни игри и по-конкретно, както в творчески, каквито са визуалните и музикалните характеристики, така и програмистки аспект.

График на проекта:

- Провеждане на разузнавателна анкета
- Разговаряне с деканско ръководство на ФМИ
- Разговаряне със студентски съвет
- Разговор с евентуални спонсори и ментори
- Запазване на зали
- Начало на събитието (10.05)
- Край на събитието (12.05):
- Предаване на проектите
- Представяне на проектите
- Играене на игрите
- Гласуване и награждаване

Необходими ресурси:

- Награди за първо, второ и трето място под формата на предплатени карти за Ozone
- Постери за събитието
- Стикери с дизайн на събитието
- Чували за смет

Финансово описание на проекта:

- награда 1-во място 4х50 лв.
- награда 2-ро място 4x20 лв.
- награда 3-то място 4x20 лв.
- 100 стикера: 49 лв.
- 12 постера - 17,28 лв.
- чували за смет - 4 лв.
Общо: 430.28 лв.

Партньори на проекта:

Деканското ръководство на Факултета по математика и информатика, ФСС при ФМИ, Hell energy, компании в сферата на компютърните игри: Gameloft, Ubisoft, Kipi interactive, Incineration Productions