Описание на проекта

Описание на проекта:

По случай Международния ден на театъра - 27 март, Университетски театър “Алма Алтер” за осемнадесета поредна година организира 24 часов нон - стоп театрален маратон, който ще се порведе от 10 ч. на 30-ти март до 10 ч. на 31-ви март.

Това е едно от най-важните събития, които организраме през годината, чиято цел е изграждането на трайни социални контакти, обмен на опит и познание между участниците и допринасяне за повишаването на културния статус на студентите от Софийски университет.

Събитието ще започне на 30- ти март 2024 в 10:00 часа, в залата на Университетския театър и ще завърши в 10:00 часа на 31 -ви март 2024.

В събитието ще участват предварително подбрани 100 души (общо актьори и публика), които няма да имат право да напускат пространствата на театъра в рамките на 24 часа.

По време на Mаратона ще се изиграят 10 представления, представяйки всички премиери, които Университетският театър е създал в рамките на годината, а именно: ’’Щастливеца’’ по текстове на Алеко Константинов с участието на големия български актьор - Стефан Попов, ’’Патилацни’’ по ’’Патиланско царство’’ на Ран Босилек, ’’България - страната на убитите поети’’ по текстове на известни български поети, ’’В очакване’’ по текстове на Самюъл Бекет, ’’Тулипомания’’ по текстове на Будил Малмстен, ‘’Аз, лейди Макбет’’ по текстове на У. Шекспир и ’’Ромео и Жулиета’’ по текстове на У. Шекспир. На финала на Маратона ще бъде представено изцяло ново представление (текст, драматургия, хореография, изпълнение), което ще включва всички участници и ще бъде отрепетирано ексклузивно в рамките на 24 часа. Представлението ще бъде по текстове на Ран Босилек - ’’Патиланско царство.

Цели на проекта:

Социално-културен експеримент
В съвременната действителност, когато технологиите, интернет и все по-забързаното ежедневие разделят обществото на малки групи от по двама, трима човека, истинско предизвикателство е да се опитаме да създадем общ културен продукт в рамките на група от 100 човека, в който технологиите да бъдат оставени на заден план. Целата ни е да изследваме как изкуството може да действа като лакмус за сближаване на хората. От опита който имаме през предишните издания, можем да кажем, че тази цел е не само постижима, а и оставя трайни резултати. Участниците се сближават дотолкова, че се превръщат в социална група, която продължава да общува извън рамките на Маратона - общуват, посещават културни събития, сприятеляват се. През 2017 г. направихме същия експеримент за незрящи и резултатът беше повече от впечатляващ, зрящи и незрящи студенти се опознаха и до ден днешен са приятели. По предварителни данни, тази година има 6 записани незрящи младежи. Можем смело да кажем, че събитието си поставя за цел преодоляването на различията между хората в неравностойно положение и интегрирането им е полето на изкуството.

Авторство, Оригиналност, Новаторство
Участниците в събитието ще имат възможност да бъдат част от репетиционния процес, от случванията на всеки отделен спектакъл, ще им бъдат възлагани задачи, свързани с търсенията на драматургични решения и интерпретация на текстове. Основен момент в тези търсения са дискусиите, които ще се провеждат след всеки спектакъл.
Този театрален проект ще даде на човека-зрител и човека-актьор възможността да споделят едно случване и една различна трактовка на класически текстове. Този своеобразен сблъсък на традиционното с неконвенционалното ще им представи съвсем различен поглед върху познати творби и ще им покаже нови неизследвани полета, както на ниво трактовка на текста, така и на ниво инсценизация. Ще ги подтикне към интерпретация и ще обогати техните културни компетенции и умения. Тук следва да отбележим, че силно застъпен е образователния елемент. Именно в подобен контраст най-ярко се проявява авторското мислене, с което ще бъде въвлечена публиката.

На базата на опита, който имаме от подобни събития (Студентските бракове по любов на 14 Февруари, Международния Тетарален Фестивал Алтер Его), очакваме това да бъде най-голямото и атрактивно събитие, отбелязващо Международния ден на театъра в Столицата, със силен обществен отзвук. Очакваме широко медийно отразяване на събитието.

Задачи на проекта:

Изготвяне на драматургичен материал, с който могат да боравят и да интерпретират на сцената 100 различни човека със различни социални характеристики и качества.

Изготвяне на програма на Маратона, която включва не само представления и създаването на общ културен продукт, но и различни случвания, игри, интеракции, които да държат интереса и активността на участниците.

Изготвяне на рекламна идентичност на събитието – плакати, флаери.

Рекламна кампания, която да популяризира събитието в градска среда, за да има необходимия медиен отзвук и по този начин социалният експеримент и новият културен продукт да достигне до максимален брой хора.

Записване и подбор на участници с оглед избягването на критични ситуации по време на Маратона, както и даването на едно по-пълно и разнообразно поле от автори.

Разпространение на резултатите от проекта.

Архив и отчет на проекта.

Целева група:

Пряко засегнати са 100 човека участници, студенти, както от Софийски университет, така и от други университети, които ще участват в експеримента. 10 процента от тях са хора в неравностойно положение.

Косвено засегнати са всички студенти на Софийски университет, които имат достъп до театралния ресурс на "Алма Алтер" и които могат да станат част от случванията в ежедневните ни представления.

Професори, преподаватели, служители, гости на Софийски Университет.

Непряко засегнати са потребителите на културен продукт в столицата, които вследствие на отразяването на събитието ще променят възгледите си за театралното случване и ще тръгнат по пътя на авторството в създаване на културните артефакти.

График на проекта:

17 -23 февруари - изготвяне на програма за Маратона и на драматургичен текст за работа по финалното представление;
24 февруари - 9 март - изготвяне на Рекламните материали;
9 - 23 март - рекламна кампания, записване и подбор на кандидатите;
23 март - 26 Март - уточняване на менюто за хранене по време на Маратона (има ли вегетарианци, хора с алергии и тн.);
23 февруари - 26 март - репетиции на представленията, включени в програмата за Маратона;
30 – 31 март - ПРОВЕЖДАНЕ НА 24 ЧАСОВ ТЕАТРАЛЕН МАРАТОН;
01-30 Април - Разпространение на резултатите в социалните мрежи; архив и отчет на събитието.

Необходими ресурси:

Необходимият човешки ресурс за организацията на събитието е от 30 човека, които както участват в представленията, в случванията и създаването на културни артефакти, така и поемат организационната част - посрещане и регистриране на участниците, почистване, осигуряване на комфорт на участниците, логистика, лайв стриймове и снимки по време на Маратона.

С помощта на Европейски корпус за солидарност ще имаме 5 дороволеца, които ще съблюдават за правилното и коректно изпълнение на всички дейности преди, по време и след провеждането на Маратона от гледна точка на логистика, организация, набиране на участници и комуникация, както и осигуряването на медийни партньори, които да дадат по-широк отзвук на събитието.

Минималният финансов ресурс включва храната и напитките за 100 човека, както и отпечатването на рекламните материали по тарифи на ресторант “Вкусотилницата“ и университетската печатница. За нас е важно екологичното провеждане на събитието - с оглед на това предвиждаме наемането на диспенсър за вода, което ще сведе употребата на пластмаса до минимум. Ще предупредим всеки от участниците да донесе лична бутилка, която да пълни и ползва в рамките на 24 часа.

Информационният ресурс, който ни е необходим е отразяване на събитието на сайта на Университета, както и използването на отдел Информация и връзки с обществеността за популяризиране сред медиите.

Рекламните материали необходими за маратона са 50 плаката и 1000 брошури (брошурите ще съдържат информация за представленията на Университетския театър за месеците март и април).
Събитието не предвижда такса участие, както и заплащане на организаторите.

Времевият ресурс е в рамките на 17-ти февруари - 30-ти април.

Финансово описание на проекта:

Храна и напитки за 100 човека:
Обяд (30.03)
60бр месни ястия × 9.80 = 588
40бр вегетариански ястия × 9.30 = 372
100бр айрян 500мл = 360
Общо обяд: 1320лв

Вечеря (30.03)
60бр месни ястия × 8.30 = 498
40бр вегетариански ястия × 8.10 = 324
100бр айрян 500мл = 360
Общо вечеря: 1182лв

Закуска (31.03)
100 бр. кифли х 4,50 лв. = 450 лв.
Общо закуска: 450 лв.
*Изготвена оферта от ресторант „Вкусотилница“, плащане по фактура след консултация с Обществени поръчки.
Общо: 2952 лв.

2. Рекламни материали:
Изработка на плакати 50 броя;*
Изработка на брошури А5, 1000 бр;*
Онлайн реклама на събитието - 500 лв.
*По оферта на Университетска печатница - 900 лв.
Общо: 1400 лв.

3. Сценография, реквизит за финалното представление по време на Маратона:
Круши, за Щастливеца
Плодове и зеленчуци за партито салатено
Текстил за Патиланско царство - финално представление и от програмата
Копчета
Сценографска къщичка за България страна на убитите поети
Лалета за Тулипомания
Канцеларски материали
вестници за Щастливеца
Хляб за хлебното парти
Общо: 1000 лв.
ТОТАЛ: 5352 лв.

Партньори на проекта:

Европейски корпус за солидарност осигурява средства за работата на 5 дороволеца, които да помогнат за логистиката, организацията и провеждането на всички дейности преди и след провеждането на 24 часов Нон-стоп Театрален Маратон.