Описание на проекта

Описание на проекта:

На 16.01.2024 год. „Студентски дипломатически клуб“ при СУ „Св. Кл.
Охридски“ ще отбележи 29 години от своето създаване, с което се превръща в една от
най-старите студентски организации.
Учреден през далечната 1995 год. от група студенти в специалност
„Международни отношения“ в ЮФ на СУ „Св. Кл. Охридски“, днес клубът е добре
разпознаваем и с установени традиции, а сред неговите членове вече има студенти и от
други специалности като „Право“, „Европеистика, „Арабистика“, „История“, "Икономика и финанси" и др.
Тази равносметка е логичен резултат от обстоятелството, че през годините, от
своето създаване до днес, СДК е предоставял поле за изява освен на своите членове, но и
на всички любознателни студенти, етаблирайки се по този начин като един от най-
активните клубове на общо университетско ниво.
И ако в самото начало членовете на клуба са били водени от изследователски
стремеж и желание за усъвършенстване на професионалната си подготовка, към
настоящия момент студентите с изразени интереси в областта на международните
отношения са водени от нещо много силно - те са завладяни от случващото се в
геополитически аспект, участвайки в реално време в обществения дебат за позициите на
България на международната сцена.
Ето защо дейността на СДК, изразяваща се в организиране на събития с български
и чуждестранни дипломати, политици и общественици, дискусии посветени на външната
и вътрешна политика, дипломацията, международното право и международните
отношения, кръгли маси, симулативни игри, дискусии, дебати, придобива смисъл по-
голям от всякога. Бъдещето се нуждае от всички нас, с целия ни потенциал и натрупани
знания и умения.
В контекста на изложеното, студентите обединени от слогана СДК са нещо повече
от членска маса. Това е общност с ярко изразена принадлежност към своя клуб. И един
от начините за нейното сплотяване, е ежегодното тържество, с които отбелязваме
рождения ден на клуба.
Нещо повече, то е традиция, която чест за нас е да продължаваме, година след
година, винаги на 16 януари. На този ден СДК е давал поле за изява и на таланти от
сферата на изкуствата – музиканти, танцьори, певци, оркестри и вярваме, че това трябва
да продължи да бъде така. Тази година сме предвидили празникът да включва
музикална програма, със специалното участие на Духовия оркестър към Първа английска
езикова гимназия.
Освен повод за гордост, това е денят, в който ние заставаме пред вас и с радост
посрещаме всеки един студент, добре дошъл да се запознае с нас и с дейността на клуба,
да чуе и разбере с какво се занимаваме и ако магията на СДК го покори, да стане част от
нея.
На събитието освен студенти, като специални гости традиционно присъства
ръководството на университета и факултета, преподаватели, представители на държавни
институции, политици, общественици и хора с опит в дипломацията - бивши български
посланици и настоящи посланици на чужди държави у нас, както и активисти от
неправителствения сектор. По време на коктейлната част присъстващите студенти имат
възможността да изградят контакти с присъстващите експерти от сферата на
международните и обществени отношения, докосвайки се непосредствено до техния
опит.

Цели на проекта:

1. Продължаване и засвидетелствуване на уважение към традицията, установена
от нашите предшественици. По този начин се гарантира приемствеността между отделни
випуски и се създава чувство за принадлежност на студентите към устойчива общност,
която като форма на извънкласна ангажираност подхранва техните интереси и спомага за
професионалната им ориентация. Предавана от випуск на випуск, традицията се
превръща в елемент от наследството и в основа за формиране на ценности, морал и
съхраняване връзката между поколенията. Тя е начин да бъде запазен целият
университетски потенциал, създаван през годините.
2. Постигане на достъпност, публичност и прозрачност посредством представяне
постиженията на клуба през изтеклата година. Запознаването с дейността на СДК
осигурява възможност на присъстващите да получат пълна информация за всички
реализирани инициативи, участието на членовете на клуба в организирането на различни
събития, в това число публични лекции, посещения, кръгли маси, дебати, куизове и
дискусии. По този начин ще се обоснове важната роля, функциите и смисъла, които
клубът има при разширяване на теоритичните и практическите знания на студентите.
3. Провеждане на организирано събитие с висока степен на представителност.
Сред поканените гости ще бъдат новият и предишният ректор на СУ „Св. Кл.
Охридски“, декани, преподаватели, министрите и заместник министрите на външните
работи, правосъдието, отбраната и туризма, посланици и постоянни секретари на
посолства, директорът на Български дипломатически институт и много други уважавани
гости, които присъстват по стара традиция на годишнината на клуба. По този начин ще
се създаде професионална среда, осигуряваща възможност за непосредствена
комуникация между преподавателите, гостите и студентите от университета.
Неформалната обстановка позволява създаване на нови контакти, повишаване на
информираността и разкриване на нови перспективи.
4. Популяризиране дейността на клуба и повишаване неговата разпознаваемост,
което ще допринасе и за издигане престижа и поддържане имиджа на СУ„Св. Кл.
Охридски“. Активната, устойчива и свързана със студентите общност, добре позната в
дипломатическите и институционални среди, ще спомогне за затвърждаване облика на
университета като място надхвърлящо мащабите на обикновено учебно заведение. А
именно, място, което дава допълнителни възможности, събира хора извън аудиторията,
предоставя им поле за изява, създава контакти, градивна конкуренция и състезателност,
развива личността и дава крила.
5. Сплотяване на общността. Духът на общността трябва да се поддържа висок,
като един от начините за това е тържественото отбелязване на неговия рожден ден.

Задачи на проекта:

1. Изготвяне на програма на събитието – изпълнено;
2. Сформиране на работен екип и набиране на доброволци за техническата
подготовка на събитието – изпълнено;
3. Обезпечаване провеждането на събитието – запазване на зала, събиране на
оферти за доставка на кетъринг и декор и изготвяне на бюджет – изпълнено;
4. Осигуряване на партньорства и спонсорство – изпълнено;
5. Изготвяне на присъствен списък и подготовка на проект на покани – изпълнено;
6. Рекламна кампания и изработване на рекламни материали, които да
популяризират събитието – в процес на изпълнение;
7. Осигуряване на развлекателна програма – изпълнено;
8. Подреждане и украсяване на Аулата фоайето пред централния входна Ректората
– предстои;
9. Осигуряване на фото заснемане по време на събитието и отразяването му след
това в социалните мрежи - предстои .

Целева група:

- Членовете на СДК – бивши и настоящи;
- Студенти от Юридическия факултет;
- Студенти от останалите факултети на СУ „Св. Кл. Охридски“;
- Ръководството на университета и преподаватели;
- Студенти от други университети;
- Партньорски организации;
- Представители на институции и посолства;
- Публични фигури и лица, с които клуба си партнира;
- Представители на неправителствения сектор.

График на проекта:

Октомври - Изготвяне на програма за събитието;
Ноември - Сформиране на работен екип, набиране на доброволци за техническата
подготовка на събитието и запазване на Аулата и фоайето пред централния вход на
Ректората;
Ноември - Събиране на оферти за доставка на кетъринг и декор, изготвяне на бюджет и
подготовка на проектно предложение до Студентски съвет за осигуряване финансиране
на събитието;
Ноември - Изготвяне на маркетинг и рекламна стратегия, набиране на партньори по
проекта и осигуряване на спонсорство;
Ноември - Изготвяне на присъствен списък и подготовка на проект на покани;
Декември – Изготвяне на дизайн на рекламни материали – рол банер, брошури и
постери, изпращане на покани до гостите;
Януари - Изработка на рекламните материали, изпращане на ПР съобщения, срещи и
интервюта, участия в телевизионни и радиопредавания, организация, логистика,
разпространение на рекламните материали;
Януари - Осигуряване на техника и озвучител;
Януари - Провеждане на събитието (доставка на кетъринг, подреждане и декор на
Аулата и фоайето пред централния вход, заснемане);
Януари – Отразяване на проведеното събитие в социалните мрежи.

Необходими ресурси:

Човешки ресурс – работен екип и доброволци, озвучител, фотограф;
Административен ресурс – одобрение за ползване на материална база на университета
от отдел „Информация и връзки с обществеността“ в администрацията на СУ;
Подготовка и кандидатстване с проект за финансиране на събитието от Студентски
съвет;
Материална база – Аулата и фоайето пред централния вход на Ректората;
Техника – Лаптоп за възпроизвеждане на музика и озвучителна техника;
Финансиране – Осигуряване на кетъринг за 100 души, осигуряване на оборудване за
кетъринг, осигуряване на украса и празнични декори, изработване на рекламни
материали – рол банер, брошури, постери;

Финансово описание на проекта:

1. Кетъринг за 100 души и оборудване за кетъринг
1.1. Вино – 18 бутилки червено вино и 18 бутилки розе, безвъзмездно предоставено от
Grape Hill Wine – 0,00 лв.
1.2. В съответствие със Заповед № РД19-341822.12.2017 год. на ректора на СУ
„Св.Климент Охридски“ и Приложение № 3 към Правилника за устройството и
дейността на Студентски съвет при СУ „Св.Климент Охридски“ представяме ценова
оферта за кетъринг, както и оборудване за кетъринг, изготвена от "Джое Кетъринг"
ЕООД, изпълнител по сключен договор № 80.09.235/23.10.2023 год. със СУ „Св.Климент
Охридски“ с предмет „Осигуряване на кафе-паузи и кетъринг в рамките на конферентни
събития, семинари, кръгли маси, симпозиуми и др.“. Общата стойност на ценовата
оферта е в размер 2418, 00 лв. без ДДС или 2901,60 лв. с ДДС.
Приложения:
-Каталог на Grape Hill Wine, „Ас електришънс“ ООД;
-Ценова оферта, изготвена от "Джое Кетъринг" ЕООД;
2. Декор и празнична украса
Съгласно т. 7 от Предложението за изпълнение на поръчката, неразделна част от
сключен договор № 80.09.235/23.10.2023 год. между СУ „Св.Климент Охридски“ и
"Джое Кетъринг" ЕООД, изпълнителят по договора е оферирал прогнозна цена за
празнична украса, под формата на цветя, украса за маси тип щъркел - балони или малки
декорации върху тях, в размер на 350-400 лв. в зависимост от количеството.
Приложение:
-Проведена кореспонденция;
3. Рекламни материали
3.1. Изготвяне на дизайн на рол банер и рекламни материали – безвъзмездно
предоставена услуга от доброволци;
3.2. Рол банер 85х200см премиум на стойност 92 лв. с ДДС цена на стойката, с печат  -
129,20лв. с ДДС - ценово предложение от Принт Стоп Бг ЕООД.
3.3. Рекламни материали (брошури, флаери, значки) - прогнозна стойност 400 лв. с ДДС.
Приложение:
- Проведена кореспонденция;
4. ПР, озвучаване и фотозаснемане – безвъзмездно предоставени услуги от доброволци
по проекта;

Партньори на проекта:

Първа английска гимназия и Grape Hill Wine.