Описание на проекта

Описание на проекта:

Международен театрален фестивал "Алтер Его" е едно от най-мащабните събития в областта на театъра, което в сърцето на Софийски университет представя на българската публика последните тенденции в полето на съвременния театър, предлагайки разнообразна програма от спектакли с ясно очертана иновативна стилистика и експериментална насоченост. По същество това е единственият в България фестивал за експериментален театър, който предоставя платформа за изява на артисти от цял свят.

Фестивалът е подкрепен от Европейския корпус за солидарност чрез доброволческа програма и от Министерство на културата. По традиция Студентски съвет са наши партньори в организацията на това мащабно събитие, знаково за международния имидж на Софийски университет.

Фестивалът е разделен на 4 основни сегмента:
Перформативен - представяме спектаклите от цял свят. В рамките на 5 дни представяме между 7 и 10 спектакъла.
Дискусионен - в рамките на Фестивала организираме два дискусионни панела на които каним критици, театрални антрополози, директори на фестивали и теоретици да изнесат своите виждания за тенденциите и бъдещето на експерименталния театър, както и да направят анализ на спектаклите от перформативния панел. Така установяваме мост между теоретиците и практиците в театъра и изграждаме условия за създаване на нови контакти.
Образователен - уъркшопи и ателиета, предлагащи възможност за обмен на опит и практики между артисти и теоретици от цял свят. Традиционно, всяка година две от компаниите участнички в спектакловата програма предлагат безплатен уъркшоп, като част от Образователната програма.
Off-програма - включва специални събития, предназначени за опознаване на София и създаване на мрежа от контакти и бъдещи партньорства.
Входът за всички събития е безплатен, така създаваме условия за равен достъп до културните процеси на хора от различни социални групи, а за студентите на Университета това е безспорна добавена стойност в процеса на тяхното културно и личностно развитие.
С цел достигането до по-широки аудитории предвиждаме лайв-стрийм на всеки спектакъл от програмата на Фестивала.
До този момент на българска сцена са били представени повече от 100 спеткаъла от цял свят, а гости на фестивала са били артисти, теоретици на театъра и театрални мениджъри от Италия, Германия, Франция, Русия, Молдова, Испания, Уругвай, Йордания, САЩ, Япония, Египет, Полша, Чехия, Босна и Херцеговина, Украйна, Сърбия, Македония, Англия, Уелс, Беларус, Иран.
Тази година в официалната селекция журито на фестивала избра: Театър S, Полша; Андреа Хакъл, Холандия; Шломит Фундамински, Израел; Мика Купфер, Германия; Ребека Хобак, САЩ; Сузуки Айри, Южна Корея; Стефания Минестрина, Испания. Официален гост на дискусионния панел е Тим Сандвег, артистичен директор на Schaubude Festivaл, Берлин.

Цели на проекта:

Културен обмен - фестивалът събира артисти-студенти от различни държави с различни традиции и културни моди, обединени от интереса си към сценичното изкуство.
Фестивалът предлага няколко платформи - практическа (спектакли), теоретична (дискусии), образователна (уъркшопи) и по този начин създава условия за едно пълноценно професионално общуване, създаване на нови контакти и богат междукултурен обмен.

Поддържане на имиджа на Софийски университет в международното пространство, издигането му в ранглистата на световните университети - международен фестивал от ранга на „Алтер Его“, в който взимат участие културтрегери в световен мащаб е от съществено значение за българското културно и образователно пространство, които често остават откъснати от световните течения в изкуството.

Развитие на творческото мислене на студентите на Софийски унвиерситет, образователен елемент - дискусионният панел и уъркшопите дават възможност на студентите в Софийски университет напълно безплатно да участват в смислена и задълбочена театрална лабораторна работа. Дискусиите на творческото поле с теоретици-изследователи спомагат за повишаване на културните им компетенции и мисленето на тенденциите в българския театър, като част от световния такъв.

Формирането на публика, с по-широк кръгозор, която е не само потребител, но и автор на театралното случване - с методите на съвременното случване, Алма Алтер с годините е изградил и възпитала свое твърдо ядро от студентска публика, които имат определен вкус към т.нар. Алтернативен театър, който се характеризира със силна интерактивност и живот. Алтер Его е дългоочаквано събитие от тази таргет група, която познава предишните издания и следи отблизо всяко следващо с голям интерес. В Университета провеждането на форума се предава от уста на уста, а случването му в самото начало на учебната година ще ни позволи привличането на новозаписаните студенти и ясното послание, че Университетът се интересува от техния културен статус и прави всичко възможно, за да им предложи най-доброто от световната пърформативна сцена.

Стриймване на представленията по време на международния форум - всички спектакли от програмата на фестивала ще бъдат стриймвани онлайн с високотехнологичната техника, с която Алма Алтер разполага, като така те ще достигнат до още по-голям кръг от хора. Тази година те са част от новия youtube канал на Алма Алтер - “Живият театър и новите медии”, подкрепен от Национален Фонд Култура.

Задачи на проекта:

Селекция на участниците за спектакловия и дискусионния панел.

Изготвяне на програма на Фестивала, която включва не само представленията, но и диксусии, уъркшопи и офф-програма с интерактивна обиколка на Ректората и София, с цел опознаването на Софийски университет и столицата от чуждестранните ни гости.

Изготвяне на рекламна идентичност на събитието – плакати, флаери, рекламни тениски и еко торбички на фестивала.

Рекламна кампания, която да популяризира събитието в национален мащаб и в градска среда, за да предизивка необходимия медиен отзвук.

Осигуряване на транспорт, настаняване и храна за участниците.

Целева група:

С годините Фестивалът набра своята популярност, както сред студентската и академичната общност, така и сред столичани. Всяка година в програмата на ‘‘Алтер Его‘‘ са спектакли, които се пласират в областта на съвременния театър и танц, спектакли с изявен експериментален и силно алтернативен характер. Тази специфика определя и широкия интерес от страна на публиките. Най-важната аудитория за нас остават студентите на Софийски университет, наша мисия е всеки от тях да има свободен достъп до международни театрални артефакти от най-високо качество. Стремим се рекламната ни кампания да достига пълната си потенциална аудитория от 25 000 студенти на Университета и 5000 академици, професори, преподаватели. Преки зрители на спектаклите са между 1000 - 1150 студенти. Стриймването на представленията ще позволи достигането до пълния потенциал от публики, както и да излезем извън границите на страната и да достигнем публиките на участниците.Очаквана публика онлайн 3000-5000 души.

График на проекта:

Юни - Публикуване на апликационата форма за участие във фестивала, обработка на постъпилите кандидатури, селекция
Юли - Отворена покана, набиране на 20 чуждестранни доброволци, които ще работят за Алтер Его, подкрепени от Европейския корпус за солидарност
Август - Изготвяне на маркетинг и рекламна стратегия, набиране на доброволци, изпращане на покани на селектираните участници,
Септември - набиране на партньори по проекта, изграждане на визуална идентичност на Фестивала.
Септември-Октомври - Изработка на рекламните материали, изпращане на ПР съобщения, срещи и интервюта, участия в телевизионни и радиопредавания, организация, логистика, разпространение на рекламните материали
Октомври - Посрещане на гостите, репетиции, участия с гостите в предавани за култура и изкуство, провеждане на фестивала, онлайн стрийминг на представленията. Разпространение на резултатите от Фестивала.

Необходими ресурси:

Основното финансово перо, необходимо за провеждането на Фестивала, е свързано с гостите - настаняване, храна и транспорт. Министерството на Културата се включва в подкрепата на Фестивала, покривайки разходите за хонорари на участниците. За останалата част от транспортните разходи търсим подкрепата на Посолства и културни институции. Стриймингът на спектаклите от ще бъде ръководен от режисьор на пулт Дима Настева, и оператори - Наси Христева (НАТФИЗ) и Михаела Загорова (Философски факултет), подкрепени от Национален Фонд Култура.

Друг важен разход е свързан с рекламата и популяризиране на събитието.
За втора поредна година предвиждаме включването на екип от доброволци, които да помогнат с логистика, превод, организация и реклама. Необходимо е финансово обезпечаване на печатни и рекламни материали. Ще наберем общо 20 доборовлоци от България и чужбина, които ще имат възможност да усъвършенстват собствените си качества и умения в различни сфери - реклама, маркетинг, ПР, логистока, организация, сценично присъствие и др. Целта ни е да създадем една добре работеща и смела младежка група, която да се ангажира в полето на международните културни процеси и да стане част от силната доброволческа мрежа в България. За целата изработваме индивидуални работни планове за всеки доброволец, отговарящи на конкретните му интереси и нужди. Алма Алтер има голям опит в работата с млади хора, понзава механизмите за мотивирането им и въвличането им в една кауза. С оглед на обединението на групата бихме искали да изработим т.нар. униформи - брандирани ризи и шаблони, които могат да бъдат отпечатвани на личните им дрехи в зависимост от предпочитанията им, които да ги отличат като група в контекста на целия фестивал, а същевременно да ги обединяват. Това ще спомогне за повишаване на самочувствието им и мотивацията за работа.

Финансово описание на проекта:

ХРАНА
35 души * 7.7 лв понеделник
35 души * 23.76 лв вторник
35 души * 25.41 лв сряда
35 души * 23.41 лв четвъртък
35 души * 14.31 лв петък
Общо: 3310.65 лв

КОКТЕЙЛИ
Откриваща церемония 955.5
Закриваща церемония 1045.5
Общо: 2001 лв.

НАСТАНЯВАНЕ
32 души
16 двойни стаи * 5 дни * 122.13 лв

Таван за нощувки: 9770.4 лв. по оферта на хотел ''Sofia Place'', тъй като към този момент университетът няма сключен договор по обществени поръчки. Хотелските общежития, в които преди сме настанявали участниците в пърформативната част, вече не работят.

РЕКЛАМНИ МАТЕРИАЛИ
1. .Дипляни
Тираж – 500 бр.
Формат – А 4 с 4 гънка Цветност – 4+4
Хартия – 130 гр. хром ОБЩА СУМА – 585.00 лв
2. Плакати
Тираж – 500 бр.
Формат – А3
Цветност – 4+0
Хартия – 130 гр. хром ОБЩА СУМА – 465.00 лв.
3. Цветна тениска - 100 бр.
Цена с надпис - 23.34 лв
Общо: 2334 лв
4. Торбичка от памук с къси дръжки - 100 бр
Цена с надпис - 9,84 лв
Общо: 984 лв
5. Униформа за доброволци - 20 бр.
Цена - 50 лв.
Общо 1000 лв.
6. Винил от балкона на Аула (размер 10 х 2,00 м.), ежедневен човекопоток над 20 000 човека
Цена- 316,8 лв.
Общо 316,8 лв.
7. Винили пред вход на театъра - 2 бр. (размери 3,20 х 1,70 м.) , ежедневен човекопоток над 20 000 човека
Единична цена - 106.8 лв.
Общо: 213,6 лв.
8. Фолио (2,44 х 1,195 м) ежедневен човекопоток над 20 000 човека- 62.4 лв.

ОНЛАЙН РЕКЛАМА
Общо: 500 лв.

ОБЩО ВСИЧКО: 21 436,05 лв.

От своя страна ние ще:
поместим логото на Студентски съвет на всички печатни и онлайн рекламни материали;
поместим винил на Студентски Съвет в пространствата на театъра при официалните събития;
споменем Студентски Съвет в благодарствените речи при откриване и закриване на фестивала, в официалните медийни изявления и прессъобщенията.

Партньори на проекта:

Министерство на културата поема част от транспорта и хонорари за представленията на участниците. Национален Фонд Култура поема финансирането на онлайн стрийминга, като част от проекта “Живият театър и новите медии”. Европейски корпус за солидарност поема настаняване, път и изхранване на доброволците към фестивала.