Описание на проекта

Описание на проекта:

“Фестивал на българската класика за софийските училища” е проект, който цели постигане на по-високи резултати в образованието чрез прилагането на медиума на театъра. В рамките на 5 дни от 25 до 30 септември в двора на Софийския университет ще представим пет заглавия по български класически произведения: Албена и Последна радост по Йордан Йовков, Септември по Гео Милев и Гаврошовци и котета разбойници по текстове на Леда и Гео Милеви, Дядо Йоцо гледа по Иван Вазов. След всяко представление предвиждаме дискусия с учениците върху заложените в текстовете теми и послания. С цел повишаване на културните компетенции на младежките аудитории ще обявим състезателен конкурс за есе, трите най-добри ще публикуваме в блога за култура Без маски, а всички участниците ще могат безплатно да посетят курс по Творческо писане към Авторски театър в СУ.
Входа за всички представления е свободен.
Времетраене на всяко представление 60 мин.

Цели на проекта:

Проектът „Българската класика за софийските училища“ се фокусира върху създаването на подходящи условия за привличане на младежка аудитория, която да се запознае с представленията от програмата Българска класика, част от учебната програма по литература за гимназиалния етап на образование; както и върху създаването на нови и утвърждаването на ключови партньорства със софийските гимназии, което ще позволи дългосрочна пряка комуникация и детайлна работа с младежките аудитории, възпитавайки и формирайки от най-ранен етап естетическите им вкусове.
За нас настоящия проект е много важен етап от развитието на програмата Образование чрез изкуство, защото залага на един устойчив процес за създаване на аудитория, която не само ще се отъждествява с културното съдържание, но ще участва активно в един интерактивен културен диалог със създателите на спектаклите, който ще предложим след всяко представление от програмата. Ще изиграем спектаклите в една нетрадиционна среда - отвореното градинско пространство в двора на СУ, което ще създаде условия за един по-несподредствен диалог и нетрадиционен формат на общуване. Така ще постигнем директна комуникация и обратна връзка между създателите и потребителите на културния продукт. Всеки спектакъл ще бъде излъчен онлайн и ще бъде съпроводен от градска рекламна акция, тип флашмоб, което ще ни помогне да разширим периметъра на очакваната аудитория. Ще привлечем Маркетинг специалист, който да разработи стратегия за популяризиране на всяка фаза от проекта.
Една от специфичните цели, която си поставяме е достъп до културно съдържание за широка аудитория извън централни райони, което ще постигнем чрез привлеченото вече ключово партньорство с Район Банкя на Столична община и 78 СУ Христо Смирненски.

Задачи на проекта:

Интерактивни рекламни акции - ще бъдат проведени три пара театрални акции в училищата партньори, при които актьорите от спектаклите ще влязат в училище с китари, добро настроение и готови за дискусии и кратки епизоди от предстоящите спектакли. Честота: 3 пара театрални акции за 1 седмица.
Споделяне на спомагателно съдържание - ще потърсим и споделим любопитни факти от живота на Гео Милев, Йордан Йовков, Иван Вазов, които ще бъдат поднесени с интересни визуални елементи; ще открехнем какво се случва зад кулисите на представленията и ще споделим снимки и придружаваща информация за актьорите, какво правят в ежедневието си, как протича репетиционния процес. Честота: 15 поста, по три за всяко представление.
Спектакли от програмата - Септември по Гео Милев, Албена и Последна радост по Йордан Йовков, Дядо Йоцо гледа по Иван Вазов, Гаврошовци и котета разбойници по Леда и Гео Милеви, в една по-интерактивна и адаптирана за учениците версия. Честота: 5 спектакъла в рамките на 5 дни (11-15 октомври).
Дискусии - след всяко от представленията актьори и ученици ще дискутират: основните теми на спектаклите, различните драматургични решения, отражението на взаимоотношенията и ситуациите от произведенията на българските класически автори в съвременния контекст, малките моменти на интимност, удивление, тъга, родолюбие, философските препратки и всичко онова, което е докоснало учениците по време на представленията. Честота: 5 дискусии след всяко от представленията.
Споделяне на информационно съдържание (снимки, клипчета, впечатления) от провеждането на проекта - снимки и клипчета от спектаклите и дискусиите, някои от най-запомнящите се коментари ще бъдат споделени след провеждането на представленията, за да продължим да говорим за проекта и да създадем дебат и по-голям отзвук в социалните медии. Честота: по 2 поста на представление.
Подкаст епизод - ще излъчим два подкаст епизода, в първия ще разкажа за проекта - идеята, целите, съдържанието, а във втория ще обобщим резултатите, ще разкажем за срещите с учениците, училищата, ще поканим някои от най-ангажираните ученици и актьори да споделят усещанията си, интересни случки и теми от дискусиите.

Целева група:

Проектът „Българската класика за софийските училища“ е насочен към ученическа аудитория от гимназиалния курс, на възраст от 14 до 18 години. Защото търсим нови форми за внедряване на изкуството в образованието и искаме да се обърнем директно към ученическата аудитория, с която заедно да дискутираме и създаваме културно съдържание и така да задаваме трендовете в противовес на: първо - масовата култура и нецензурното съдържание, което се разпространява твърде бързо сред тийнейджърите, второ - кризата след т. нар. дистанционно обучение след КОВИД, което свали нивата на лична отговорност и заинтересованост сред учениците, трето - класическите неатрактивни методи на обучение в системата на училищата, които не отговарят на съвременните потребности на учениците . Театроведи, любители на театъра,студенти с траен интерес в областта на алтернативния театър и синтетичните сценични изкуства, които от години следят, публикациите на блога “Без маски” и слушатели на подкаст канала на Андриян Асенов - “Очи в очи”.
Канали за достигане: живи спектакли, рекламни интерактивни театрални акции, блог за култура, подкаст канал, онлайн стрийм.
Студенти (18 – 28 години от Университета) с интерес в областта на културата или водени от любопитството си, за най-голямата ни публична маса.
Канали за достигане: живи спектакли, пара театрални акции, социални медии, дискусии след представления, плакати, флаери с месечната програма, рекламни табла.
Граждани и гости на столицата 25-65 години - редовна публика.
Канали за достигане: живи спектакли, пара театрални акции, социални медии, плакати, флаери, рекламни табла.
Незрящи (на възраст от 7 до 35 години, твърди фенове на театъра, които следят представленията ни от години - 30-60 незрящи с траен интерес в областта на театъра, които до този момент не са намерили възможност да се включат в подобни проекти; други, които в досега си с различни форми на изкуството развиват афинитет и желание да го практикуват и незрящи, потребители на културни събития, които са насочени към специалните им потребности.
Канали за достигане: живи спектакли, пара театрални акции, блог за култура, подкаст канал, лични покани.
Международна аудитория (18-65г.) съвременни артисти, театроведи, културолози, режисьори от цял свят, участници и приятели на Международния театрален форум Алтер Его.
Канали за достигане: живи спектакли, театрален фестивал, дискусии, социални медии, онлайн излъчвания.
Ученици от столичните училища (14-18г.), взели участие в проекта по линия на училищата-партньори със специфичен интерес към литературната класика - ученици на които предстои да минат през учебния материал с тематичне фокус на проекта и такива, които вече са го изучавали и се готвят за кандидатстудентски изпити в Университетите.
Канали за достигане: през партньорите по проекта, онлайн събитията, плакати, флаери и улични акции.
Онлайн зрители (14-65), които следят различни събития в програмата ни в дигитален формат, възпрепятствани от липса на време или голямо разстояние.
Канали за достигане: фейсбук събитията към проекта, които предвиждаме да бъдат спонсорирани с цел разширяване на традиционния адитория, придобила навика след Ковид да посещава културни събития в дигитален формат.

График на проекта:

1-15 септември 2022 - разпределние на основните задачи по проекта, на дейностите.
1-15 септември 2022 - създаване на визуална идентичност на проекта, плакати, брошури, визия за социалните медии. Печат на рекламните материали.
10 - 20 септември 2022 - адаптация на спектаклите за ученическа аудитория и за избраното пространство, тези спектакли никога не са играни на двора на Софийския.
20 септември - 10 октомври 2022 - репетиции на маса, хореографски и вокални репетиции, цялостни завъртания на спектаклите и въвеждане на адаптираните версии.
1 - 10 октомври 2022 - пара театрални акции в училищата по проекта, разпространяване на рекламните материали.
1-5 октомври 2022 - пресконференция за представяне на програмата на Българската класика за софийските училища
20 септември - 10 октомври 2022 - активна рекламна кампания в електронните медии.
20 септември - 10 октомври 2022 - споделяне на спомагателно съдържание.
1-10 октомври 2022 - записи и излъчване на първи подкаст епизод.
11-15 октомври 2022 -представяне на спектаклите от програмата и дискусии след всеки спектакъл, снимки и събиране на информационни материали.
15-30 октомври 2022 - споделяне на информационно съдържание от провеждането на проекта.
20-30 - запис и излъчване на втори подкаст епизод.

Необходими ресурси:

Рекламни и информационни материали - Плакати, Брошури, Фолио за рекламно табло

Финансово описание на проекта:

1. Рекламно фолио
Тираж - 1 бр.
Цена : 87,20 лв (по оферта на Серпентина ООД)[a]
2.Плакати (по оферта на Университетско издателство “Св. Климент Охридски”
Тираж – 50 бр.
Формат – 300х600 мм. Тяло – 4+0
Хартия – 130гр.хром
Цена: 115.00 лв.
3. Листовка (по оферта на Университетско издателство “Св. Климент Охридски”
Тираж – 1000 бр.
Формат – А4
Тяло – 4+4
Хартия – 130гр.хром[b]
Цена: 465.00лв.
4.Еко тефтери с логото на проекта за учениците
Тираж- 200 бр.
Цена:1992 с ДДС (по оферта на Studio Z)
ОБЩА СУМА –2 659, 20 лв.[c]

Партньори на проекта:

Проектът е подкрепен от Столична община, направление Активни публики, които покриват финансите за хонорар на професионалните актьори участващи в спектаклите, логистика и стрийминг. Партньори по проекта са и три столични училища: НГДЕК “Св. Константин - Кирил Философ”, 22 СЕУ Г. С. Раковски, 78. СУ “Христо Смирненски”, които ще съдействат за изграждането на мост между проекта и неговата потенциална аудитория, също така и Община Банкя, която оказва медийна и логистична подкрепа.