Описание на проекта

Описание на проекта:

Тази година за 12-та поредна година театър-лаборатория “Алма Алтер” организира Международния Театрален Фестивал "Алтер Его“ от 10-ти до 14-ти октомври 2022 година. По същността си фестивалът е едно от най-мащабните събития в областта на съвременния театър представящо на българската публика последните тенденции в полето на съвременния танц, театър и пърформанс, представяйки разнообразна програма от спектакли с ясно очертана иновативна стилистика и експериментална насоченост. Едновременно със спектакловата програма тече дискусионен панел, в който изследователи и теоретици на театъра изнасят доклади и теоретични разработки на тема Студентските театри - перспективи, течения, мисия. Успоредно с това фестивалът предлага и образователна платформа, в която могат да се включат както участниците във фестивала, така и специалисти в областта с интерес към съвремените сценични форми. По този начин Алтер Его отваря пространство за богат междукултурен диалог, среща, обмен на опит и познания.

Цели на проекта:

Културен обмен - Фестивалът събира артисти-студенти от различни държави с различни традиции и културни моди, обединени от интереса си към сценичното изкуство.
Фестивалът предлага няколко платформи - практическа - спектакли, теоретична - дискусии, образователна - уъркшопи и по този начин създава условия за едно пълноценно професионално общуване, създаване на нови контакти и богат междукултурен обмен.

Поддържане на имиджа на Софийски университет в международното пространство, издигането му в ранглистата на световните университети - Международен фестивал от ранга на „Алтер Его“, в който взимат участие културтрегери в световен мащаб е от съществено значение за българското културно и образователно пространство, които често остават откъснати от световните течения в изкуството.

Развитие на творческото мислене на студентите на Софийски унвиерситет, образователен елемент Дискусионният панел и уършопите дават възможност на студентите в Софийски университет напълно безплатно да участват в смислена и задълбочена театрална лабораторна работа. Дискусиите на творческото поле с теоретици-изследователи спомагат за повишаване на културните им компетенции и мисленето на тенденциите в българския театър, като част от световния такъв.

Формирането на публика, с по-широк кръгозор, която е не само потребител, но и автор на театралното случване - с методите на съвременното случване, Алма Алтер с годините е изградил и възпитала свое твърдо ядро от студентска публика, които имат определен вкус към т.нар. Алтернативен театър, който се характеризира със силна интерактивност и живот. Алтер Его е дългоочаквано събитие от тази таргет група, която познава предишните издания и следи отблизо всяко следващо с голям интерес. В Университета провеждането на форума се предава от уста на уста, а случването му в самото начало на учебната година ще ни позволи привличането на новозаписаните студенти и ясното послание, че Университета се интересува от техния културен статус и прави всичко възможно, за да им предложи най-доброто от световната пърформативна сцена.

Стриймване на представленията по време на международния форум. Всички спектакли от програмата на фестивала ще бъдат стриймвани онлайн с високотехнологичната техника, с която Алма Алтер разполага като така те ще достигнат до още по-голям кръг от хора.

Задачи на проекта:

Селекция на участниците за спектакловия и дискусионния панел.

Изготвяне на програма на Фестивала, която включва не само представленията, но и диксусии, уъркшопи и офф-програма с интерактивна обиколка на Ректората и София, с цел опознаването на Софийски университет и столицата от чуждестранните ни гости.

Изготвяне на рекламна идентичност на събитието – плакати, флаери, рекламни тениски и еко торбички на фестивала.

Рекламна кампания, която да популяризира събитието в национален мащаб и в градска среда, за да предизивка необходимия медиен отзвук.

Осигуряване на транспорт, настаняване и храна за участниците.

Целева група:

С годините Фестивалът набра своята популярност както сред студентската и академичната общност, така и сред столичани. Всяка година в програмата на ‘‘Алтер Его‘‘ са спектакли, които се пласират в областта на съвременния театър и танц, спектакли с изявен експериментален и силно алтернативен характер. Тази специфика определя и широкия интерес от страна на публиките. Най-важната аудитория за нас остават студентите на Софийски университет, наша мисия е всеки от тях да има свободен достъп до международни театрални артефакти от най-високо качество. Стремим се рекламната ни кампания да достига пълната си потенциална аудитория от 25 000 студенти на Университета и 5000 академици, професори, преподаватели. Преки зрители на спектаклите са между 1000 - 1150 студенти, което ще зависи също от извънредното положение и мерките в борбата с коронавируса. Стриймването на представленията ще позволи достигането до пълния потенциал от публики, независимо от рестрикциите.

График на проекта:

Август - Публикуване на апликационата форма за участие във фестивала, обработка на постъпилите кандидатури, селекция
Септември - изготвяне на маркетинг и рекламна стратегия, набиране на доброволци, изпращане на покани на селектираните участници,
Септември - набиране на партньори по проекта, изграждане на визуална идентичност на Фестивала
Септември-Октомври - изработка на рекламните материали, изпращане на ПР съобщения, срещи и интервюта, участия в телевизионни и радиопредавания, организация, логистика, разпространение на рекламните материали
Октомври - посрещане на гостите, репетиции, участия с гостите в предавани за култура и изкуство, провеждане на фестивала, онлайн стрийминг на представленията. Разпространение на резултатите от Фестивала.

Необходими ресурси:

Основното финансово перо необходимо за провеждането на Фестивала е свързано с гостите - настаняване, храна и транспорт. Министерството на Културата вече се включва в подкрепата на Фестивала, като подпомага част от разходите за международен транспорт и онлайн излъчванията на спектаклите. За останалата част от транспортните разходи търсим подкрепата на Посолства и културни институции. Стриймингът на спектаклите от ще бъде ръководен от режисьор на пулт и оператор - Наси Христева (НАТФИЗ) и екип от доброволци от Университетския театър и ще стриймваме от профила на Алма Алтер.

Друг важен разход е свързан с рекламата и популяризиране на събитието.
Тази година предвиждаме включването на екип от доброволци, които да помогнат с логистика, превод, организация и реклама. Необходимо е финансово обезпечаване на печатни и рекламни материали. Ще наберем общо 20 доборовлоци от България и чужбина, които ще имат възможност да усъвършенстват собствените си качества и умения в различни сфери - реклама, маркетинг, ПР, логистока, организация, сценично присъствие и др. Целта ни е да създадем една добре работеща и смела младежка група, която да се ангажира в полето на международните културни процеси и да стане част от слината доброволческа мрежа в България. За целата изработваме индивидуални работни планове за всеки доброволец отговарящи на конкретните му интереси и нужди. Алма Алтер има голям опит в работата с млади хора, понзава механизмите за мотивирането им и въвличането им в една кауза. С оглед на обединението на групата бихме искали да изработим т.нар. униформи - брандирани ризи и шаблони, които могат да бъдат отпечатвани на личните им дрехи в зависимост от предпочитанията им, които да ги отличат като група в контекста на целия фестивал, а същевременно да ги обединяват. Това ще спомогне за повишаване на самочувствието им и мотивацията за работа.

Финансово описание на проекта:

ХРАНА

32 души * 18.4 лв понеделник
32 души * 28.1 лв вторник
32 души * 20.8 лв сряда
32 души * 26.2 лв четвъртък
32 души * 23.1 лв петък

Общо: 3731.2 лв

КОКТЕЙЛ ЗА ОТКРИВАЩА И ЗАКРИВАЩА ЦЕРЕМОНИЯ
Единична цена: 500 лв.
Общо: 1000 лв.

НАСТАНЯВАНЕ

32 души * 5 дни

Таван за нощувки: 7140 лв. по оферта на хотел ''Славянска беседа'', тъй като към този момент университета няма сключен договор по обществени поръчки. Хотелските общежития, в които преди сме настанявали участниците в пърформативната част, вече не работят.

РЕКЛАМНИ МАТЕРИАЛИ

1. Брошура - 1500 бр.
Цена - 0,38 лв/бр.
Общо: 570 лв

2. Плакат А3 - 200бр.
Цена - 0,97 лв/бр.
Общо: 194 лв

3. Цветна тениска - 50 бр.
Цена - 6,40 лв
Рекламен надпис един цвят, на едно място - 0,65 лв/бр.
Общо: 352.5 лв

4. Торбичка от памук с къси дръжки - 50бр
Цена - 2,10 лв
Общо: 105 лв

5. Униформа за доброволци - 20 бр.
Цена - 50 лв.
Общо 1000 лв.

6. Винил от балкона на Аула (размер 10 х 2,00 м.), ежедневен човекопоток над 20 000 човека
Цена- 65 лв.
Общо 65 лв.

7. Винили пред вход на театъра - 2 бр. (размери 3,20 х 1,70 м.) , ежедневен човекопоток над 20 000 човека
Единична цена - 26 лв.
Общо: 52 лв.

8. Фолио (2,44 х 1,195 м) ежедневен човекопоток над 20 000 човека- 46 лв.



Общо с начислено ДДС 20 процента: 2862.7 лв

ОНЛАЙН РЕКЛАМА
Общо: 500 лв.

ОБЩО ВСИЧКО: 15239,9 лв.

От своя страна ние ще:
поместим логото на Студентски съвет на всички печатни и онлайн рекламни материали;
поместим винил на Студентски Съвет в пространствата на театъра при официалните събития;
споменем Студентски Съвет в благодарствените речи при откриване и закриване на фестивала, в официалните медийни изявления и прессъобщенията.

Партньори на проекта:

Министерство на културата поема част от транспорта и хонорари за представленията на участниците и онлайн стрийминга. Международното предаване Cultural routes и фотографа и оператора Наси Христева поемат стриймването на фестивала.